BETEENDEANALYS

Använd dig av vår beteendeanalys för att få en ökad förståelse för hur besökarna använder din hemsida. Öka konverteringsgraden genom att förstå hur besökaren tänker kring webbplatsen för att kunna förbättra användarvänligheten. Kontrollera vad som fungerar och vad som kanske inte fungerar fullt ut för att hitta tydliga förbättringsmöjligheter och ge dina användare en bättre upplevelse vid besöket på sidan. En beteendeanalys är ett måste för de som aldrig analyserat sin hemsida, för de som jobbar efter olika säsonger och inför samt efter en justering av hemsidan för att kunna få mätbara resultat.

Med hjälp av flera verktyg för olika typer av analyser visar vi hur besökare beter sig på din hemsida. Få ökad förståelse för kundens beteende för att vidare kunna förbättra användarvänligheten och få besökarna att nå webbplatsens mål. Det här är ett måste för de som aldrig analyserat sin hemsida, för de som jobbar utefter olika säsonger och inför samt efter en justering av hemsidan. En välgjord analys visar om besökare och kunder ser hemsidan så som det är tänkt och hur eventuella ändringar har påverkat besökarnas beteende. Det ger möjligheter att öka konverteringsgraden för att förbättra alla kanaler så att du också får ut mer av din annonsering.

Med heatmaps har vi möjlighet att se var besökarna klickar, hur de har rört musen och hur långt ner på sidan de scrollar. Det här verktyget ger en visuell vy liknande en värmekamera som ger en tydlig sammanställd bild av besökarnas beteende på hemsidan.

Varje sida har ett mål för hur man vill att besökaren ska agera från det att användaren kommer till hemsidan för att lägga en produkt i en varukorg till det att den slutligen genomför ett köp. Konverteringstunnlar är ett analysverktyg som ger en bild av hur konverteringen ser ut och när besökare eventuellt lämnar sidan i förtid. Genom att analysera konverteringstunnlarna kan vi hitta var det finns möjligheter för förbättring av konverteringen.

Få statistik på hur dina besökare på hemsidan fyller i formulär genom specialiserade formulärmätningar. Här tittar vi på hur lång tid det tar att fylla i olika delar, om det finns fält som helt lämnas blanka eller om det är något som är otydligt och gör att besökaren fyller i samma fält flera gånger. Det här kan användas för att hitta flaskhalsar i användandet av hemsidan samtidigt som det låter dig se förbättringsmöjligheter och sätt att underlätta användandet för dina besökare.

För att förbättra hemsidan för dina besökare är det viktigt att förstå vad de egentligen är ute efter och vad de har för förväntningar. Vi assisterar dig i att smidigt genomföra undersökningar på sidan via en popup som öppnas i ett nytt fönster eller med en overlay som liknar en chattfunktion. Den här analysmöjligheten ger en direkt kontakt till vad besökaren tycker och tänker.
Tillsammans med de andra delarna använder vi ofta inspelningar som ger möjligheten att följa en enskild besökare på hemsidan och se hur den rör muspekaren och var den klickar. Med det här verktyget kan du effektivt se om det finns några problem i hur hemsidan fungerar för användaren på individnivå.

Vi hjälper dig komma fram till vilka verktyg som ger den mest effektiva analysen för din hemsida för att du ska kunna göra hemsidan mer användarvänlig för att i sin tur öka konvertering och lönsamhet.

Läs mer om respektive område och tveka inte att kontakta oss!

Kommentarer är stängda